Famous films

We must encourage our students to participate in our classes. Activities, tasks, projects... should be designed bearing in mind their different styles and preferences.People learn in different ways and by providing our students varied inputs relating to different senses and different intelligence types (click on multiple intelligence), we will be offering them more effective learning opportunities.
The other day, we were talking about films and they did this activity that has to do with visual intelligence 



They had to:
-identify the films above
-say what kind of films they are
-choose one and write about its plot, main characters and review.

Once they have done it, they will create a mind map about films just here

They will include:
-different types of films
-films posters
-a link to Wikipedia
-another link to a site with interesting information (plot summary, video clip...)
-their opinion

Students' works coming soon.

Posted in , , , , , | 2 Comments

How well do you know your world?

Can you identify the different places? Do you know where they are?
Click where you think they are located and do it as quick as possible!

How many points did you get?

https://www.crazygames.com/game/traveler-iq-challenge

Note: I'd like to thank Emily North for providing me with a new link, the previous one was broken :)

Posted in , , , , | 5 Comments

Job interview

Thank you to Mónica and Elena.They did a good job.

WELL DONE!

Posted in , , | 2 Comments

Thank you, Juan

En las clases las cosas no van bien.Con las evaluaciones, las notas... comienzan los enfados ,las caras largas, las quejas etc. Ahora se dan cuenta, aunque les cuesta admitirlo, de lo importante que es hacer y entregar los proyectos cuando acordamos, el trabajo constante, gestionar el tiempo debidamente, asistir a las clases... todo eso para aprobar y algo más... aprender.
Siempre me pasa lo mismo, la época de exámenes y evaluaciones me deprime, me gustaría ser una "profe 10" y como Michelle Pfeiffer en "Mentes peligrosas" conseguir "imposibles"... muchas veces veo dejadez y apatía. Muchas veces siento cansancio... son tantos y llegar a todos; a sus estrategias, problemas, gustos, ganas o aburrimiento.
Y enfadada con ellos y enfadada conmigo,un alumno me envió esta presentación a raíz de una composición que debían hacer sobre animales en peligro de extinción. ¡Vaya! un " rayito de sol" entre tanta espesura.

Posted in , , | Leave a comment

Posters

On Friday morning, we had the presentations of the posters in the class.The students talked about Australia, Asturias, Benalmádena, Frigiliana, Málaga, Cuevas de San Marcos... and they gave us information about their location, main points of interest, gastronomy, festivals... They did a good job, better than expected...so, we´ll repeat the experience;  it was their first time and they were about to panic...
It can be a good way to make them practise their English... I´m happy about their outcomes.


Posted in , , , | 2 Comments

¡Bien por El Tinglado!

Este blog está dedicado a las actividades que solemos hacer en clase y a los pequeños proyectos que realizamos entre todos.Sin embargo, tenemos que hacer un alto en el camino para comentar que El tinglado ha quedado como finalista en los Edublog Awards 2007 en la categoría de "Best educational tech support blog".Habría escrito antes este post pero por diversos problemas técnicos no he tenido acceso a Internet(a raíz de ello me he dado cuenta de que ¡soy una verdadera adicta al blog y a la red!,aunque eso sí, reconocida).
Le he estado echando un vistazo a los otros blogs nominados,y algunos son muy interesantes, pero os aseguro que como El tinglado, ninguno.Y no es que sea el único de habla española, sino que es que se lo merecen.Un premio para ellos sería un premio a la colaboración, a la profesionalidad y al trabajo bien hecho, además de ser un interante repositorio de actividades de las cuales nos nutrimos todos.Así que,¡a votar!

VOTA AL TINGLADO

Posted in | Leave a comment
Powered by Blogger.